Blogini on muuttanut!


Uusi blogini löytyy osoitteesta www.marjamailla.fi

sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Arvotaanko?

Kivijalkamyymälöiden asema on hiukan heikentynyt verkkokaupan myötä. Verkkokaupat mahdollistaa hintojen vertailun ja nopean toimitusajan. Mihin sitten tarvitsemme kivijalkamyymälöitä? 
Itse koen kivijalkamyymälät tärkeäksi ja haluan esitellä teille yhden sellaisen. Joensuussa sijaitseva H&B Home on sisustusliike, jonka tuotteita näkyy kodissani. Sisustusliikkeen runsas tarjonta on auttanut usein myös lahjan hankintatilanteissa. Vuosien saatossa on muodostunut asiakassuhde, joka tekee liikkeessä vierailusta sosiaalisen tapahtuman. Kuulumisten vaihtamista ja keskusteluja sisustuksesta. 



  
    Perjantaina kävin liikkeessä lakanaostoksilla ja samalla nappasin muutaman kuvan liikkeestä. Kuviin taltioitui liikkeessä myytäviä suosikkimerkkejäni kuten Linum ja Balmuir. Uusien tuotemerkkien joukossa liikkeeseen on tullut Lexington tuotemerkki, jonka tarjontaan olen tutustunut viime aikoina. Entiset lakanamme näyttää lähinnä Uuno Turhapuron paidalta joten uusien lakanoiden hankinta tuli ajankohtaiseksi. Lakanoiden hankintaa miettiessäni liikkeen omistaja suositteli kokeilemaan kyseistä merkkiä tuotteiden kestävyyden ja mukavuuden vuoksi. Kotiimme matkanneet lakanat pääsevät pian käyttöön ja voisin ottaa valitsemistani lakanoista kuvia blogiin. 



Liikkeen merkeistä Linum loistaa runsaalla tarjonnalla. Asia ei ihmetytä, sillä kyseessä on tuotemerkki, joka kestää aikaa ja käyttöä. Lapsi- ja koiraperheessä tällaiset tuotteet nousee suureen arvoon kestävyyden ja pestävyyden vuoksi. Sisustustuotteiden lisäksi  perheessämme suosioon on noussut Linum Sense pyyhkeet. Kesällä pyyhkeet ovat kovassa käytössä mökillä,  koska pyyhkeet kuivuu pikaisesti (jopa tiheiden uintikertojen välissä). Pieneen tilaan mahtuva Sense pyyhe on ollut kätevä myös leireillä, pelimatkoilla ja uimahallireissuilla. 

Ystävänpäivä- ja laskiaisviikonlopun kunniaksi käynnistän arvonnan, jonka palkintona on Linum Sense pyyhe. Pyyhe näkyy alapuolella olevassa kuvassa ja on väriltään harmaa eli tuo vasemman puoleinen (kuva Linum). Arvontaan voi osallistua lauantaihin 21.2.2015 klo 24.00 saakka. Arvonnassa on olet mukana kommentoilla tähän postaukseen ja kertomalla mitä asioita sinä arvostat kivijalkamyymälöissä. 


Arvonta on toteutettu yhteistyössä sisustusliike H&B Homen kanssa.

60 kommenttia:

  1. Arvostan pienissä liikkeissä henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta myytäviä tuotteita kohtaan.

    VastaaPoista
  2. Palvelua minäkin arvostan ja lisäksi sitä, että pääsee katsomaan ja kokeilemaan tuotteita luonnossa ja näkee niiden mittakaavan. Rupattelu mukavan henkilökunnan kanssa tietysti kruunaa ostoskokemuksen :)

    VastaaPoista
  3. Arvostan sisustusta
    luumunkukka(at)luukku.com

    VastaaPoista
  4. Arvostan henkilökohtaista palvelua ja ammattilaisen antamia vinkkejä =). Mukaan kivaan arvontaan!
    siinatar@gmail.com

    VastaaPoista
  5. Ammattitaitoa arvostan, sitä ei voi saada verkkokaupasta.
    Kiva blogi muuten sinulla, kivasti kirjoitat.
    Terv Piko mummeli

    VastaaPoista
  6. On kiva nähdä tuotteet livenä. Liikkeestä saa myös ideoita kauniista asetelmista. Liikkeestä ottamaasi kuvat ovat tosi kauniita. Valikoima näyttää todella laajalta.

    Jos siirrämme kaikki ostoksemme verkkokauppoihin, katoavat kivijalkamyymälät katukuvasta.

    Arvonnassa mukana.
    Tanja

    VastaaPoista
  7. Asiakkaan aito kohtaaminen, ystävällinen palvelu ja ammattilaisen vinkit ovat asioita, jotka saavat ainakin minut asioimaan liikkeessä uudestaankin. Toki tuotteiden hinta-laatusuuhteella on myös vaikutusta. Ja yhtä hyvin kuin ystävällinen palvelu saa palaamaan liikkeeseen, on huonolla palvelulla päinvastainen vaikutus.

    Olet ottanut kauniita kuvia, kuten muutkin blogisi kuvat ovat! Ehkäpä täytyy poiketa liikkeessa tutustumassa tuotteisiin lähemmin..

    Terveisin, Marika

    VastaaPoista
  8. Vaikka tunnustankin arjen oravanpyörässä hankkivani paljon nettikaupoista, niin juurikin H&B pelastaa sitten niinä kiireettöminä kaupunkipäivinä! "Kivijalka"kauppojen parhautta on mielestäni hypistely ja tuotteiden esillepanojen ihastelu sekä tietenkin rupattelu henkilökunnan kanssa. Noita harmaita Linumeja meiltä löytyykin jo pari, siispä arvontaan mukaan tavoittelemaan pyyheperheen kasvua :)!

    VastaaPoista
  9. On ihanaa hypistellä tuotteita ja ihailla esillepanoa. Mutta hyvä myyjä on kaiken A ja O. Varsinkin jos sattuu olemaan oikein samanhenkinen asiakkaan kanssa, voi saada ihan mielettömiä juttuja aikaiseksi!
    /TinttiB

    VastaaPoista
  10. Arvostan henkilökohtaisen palvelun lisäksi sieltä löytyviä pienten käsityöyrittäjien tekemiä yksilöllisiä yksittäiskappaletuotteita, joita ei tule vastaan jokaisessa kaupassa ja joita ei ketjumyymälöistä edes saa.
    Sasa - sasamaarit@gmail.com

    VastaaPoista
  11. Arvostan kivijalkamyymälöissä tuotteiden persoonallista valikoimaa.
    MaaritN

    VastaaPoista
  12. Houkutteleva tunnelma syntyy kokonaisuudesta, johon kuuluu tietysti upeat esillepanot, joissa eri merkkien tuotteita on sekoitettu suloisesti keskenään, tuoksut, sopiva musiikki, lattian narina tms. liikkeeseen yhdistettävä äänimaailma. Saisiko maunkin yhdistettyä - hyvä kahvi, tee tarjolle niin asiakkaat eivät voi enää vastustaa =D Ja tietysti persoonallinen ja aidosti innostunut henkilökunta.

    Raaka totuus kuitenkin on, että kivijalkamyymälän kohdalla houkuttelevuus lähtee hyvästä sijainnista ja autoilevan ihmisen kohdalla parkkimahdollisuudesta.

    VastaaPoista
  13. Kivijalkamyymälöissä parasta on se rauhallisen seesteinen tunnelma, jota isommissa liikkeissä ei voi saavuttaa. Usein myös omistaja on paikalla, joten tilaustuotteista sopiminen on helppoa. Shoppailu on kokonaisvaltainen nautinto, eikä ole ollenkaan ihmeellistä juoda kupponen kahvia samalla kun ihailee kaikkea kaunista.

    maarit.lahti@welho.com

    VastaaPoista
  14. Palvelua sekä tuotteiden tuntua, näköä todellisuudessa. Ei tarvitse arvailla, minkälaisia tuotteet ovat, eikä siten myöskään pettyä, kuten verkkokauppaostoksissa toisinaan käy.

    VastaaPoista
  15. Henkilökohtaista palvelua, käytännönvinkkejä ja vastauksia mieltäaskarruttaviin kysymyksiin.

    VastaaPoista
  16. Kivijalkamyymälässä (varsinkin sisustus -sellaisessa) käynti on kokonaisvaltainen nautinto! Tuotteiden kaunis esillepano antaa jo sinällään ideoita sisustukseen, ja tuotteen laadun näkee ja tuntee heti ilman arvailua. Varsinkin tekstiileissä on vaikea kuvasta päätellä kankaan laatua ja värikin saattaa poiketa riippuen kuvauksen valaistuksesta. Teemme ystävättäreni kanssa säännöllisesti sisustuskauppakierroksia, ne ovat aivan ihanaa vaihtelua arkeen!
    AnneliP

    VastaaPoista
  17. Palvelua, tunnelmaa ja henkilökohtaisuutta. Myös se, että pääsee hypistelemään itse tuotteita.

    VastaaPoista
  18. Arvostan eniten hyvää palvelua. Useimmiten myyjällä on intohimoinen suhde myymälän tuotteisiin.
    Katja

    VastaaPoista
  19. Hyvää asiakaspalvelua ehdottomasti!
    Henna

    VastaaPoista
  20. Kivijalkamyymälöissä arvostan henkilökohtaista palvelua, tarkaan harkittuja tuotteita ja laatua. Pienissä putiikeissa on aina omanlaisensa tunnelma ja intiimiys. Jättimarketit ovat itselleni kauhistus ja ruokaostoksetkin on ihana tehdä kauppahalleissa, torilla ja lähikaupoissa. Ulkomailla olenkin aina taivaissa :)
    Anna

    VastaaPoista
  21. Arvostan hyvää, osaavaa ja asiantuntevaa asiakaspalvelua sekä yksilöllistä tuotevalikoimaa.
    lmattss@luukku.com

    VastaaPoista
  22. Tykkään hypistellä tavaroita ja ostokset saa heti. Lisäksi usein jos jotain ei löydy, pystytään monia tuotteita tilaamaan asiakkaan pyynnöstä.

    VastaaPoista
  23. Palvelu (tarvittaessa) sekä se että myymälässä tuotteet näkee oikean kokoisina.

    hannele.lang@gmail.com

    VastaaPoista
  24. Kyllä se on palvelu. Tuttu myyjä monesti tietää mitä suositella ja mistä saattaisin olla kiinnostunut.

    villailonablog@gmail.com

    VastaaPoista
  25. Arvostan ennen kaikkea henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta myytävistä tuotteista. Lisäksi tykkään siitä, että tuotteen näkee livenä. -Anu
    (markkanen.anu@gmail.com)

    VastaaPoista
  26. Arvostan henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta. Tuotteet on myös kiva nähdä ennen ostopäätöstä, niin ei tule pettymyksiä.

    -Annika-

    VastaaPoista
  27. Arvostan sitä,että minua palvellaan henkilökohtaisesti ja se on myös tärkeää että pääsee hiplaamaan tuotteita.
    hamalainentm@gmail.com

    VastaaPoista
  28. Arvostan sitä,että minua palvellaan henkilökohtaisesti ja se on myös tärkeää että pääsee hiplaamaan tuotteita.
    hamalainentm@gmail.com

    VastaaPoista
  29. No ilman muuta asiantuntevaa palvelua! Tekstiilien kohdalla myös mahdollisuutta hypistellä kangasta.

    VastaaPoista
  30. Kunnon palvelua ja tuotteiden hypistelyä ei nettikaupat korvaa.
    pia_smolander@hotmail.com

    VastaaPoista
  31. Palvelua, sitä, että voin keskustella asiantuntevan myyjän kanssa tuotteista ja sitä, että pääsen hiplaamaan :).

    VastaaPoista
  32. Persoonallinen valikoima ja oman valikoiman tuntemus erottaa ketjuliikkeistä. Koilis

    VastaaPoista
  33. Henkilökohtaista palvelua ja yksilöllistä valikoimaa.
    riitta.m.lehtonen@luukku.com

    VastaaPoista
  34. Hyvää palvelua ja hypistelyä sekä inspiroivia stailauksia.
    annakaisa.honkonen@gmail.com

    VastaaPoista
  35. Henkilökohtaista palvelua jos sitä tarvitsen ja haluan. leenmatt@luukku.com

    VastaaPoista
  36. Kaunista esillepanoa, tunnelmaa sekä palvelua.
    anne.puumala@anvianet.fi

    VastaaPoista
  37. Käyn paljon kivijalkaliikkeissä, siellä näkee tuotteet livenä ja läheltä.
    Palvelu ja vinkit ovat tärkeitä.

    JaanaCa

    VastaaPoista
  38. Arvostan sitä,että saan tehdä ostopäätökseni kokeilemalla, tuntemalla ja joskus tuoksuttelemalla näin ollen on todella tärkeää suosia oikeita putiikkeja! -janica

    VastaaPoista
  39. Mikään ei voita tuotteiden tunnustelua ja ihastelua paikanpäällä jossain kaupassa :)

    VastaaPoista
  40. Kokonaisvaltainen kokemus on mielestäni kivijalkakaupassa erilainen kuin esimerkiksi isossa tavaratalossa nettikaupoista puhumattakaan. Erityisesti pidän siitä, millaisen fiiliksen kivijalkakaupat luovat kaupunkikulttuuriin.

    VastaaPoista
  41. Arvostan palvelua, persoonallisuutta ja sitä, että tuotteen näkee livenä
    mirkkulainen@luukku.com

    VastaaPoista
  42. Arvostan ennen kaikkea palvelua sekä viehättää esillelaittoa!
    mmyheartishere@gmail.com

    VastaaPoista
  43. Arvostan pienissä myymälöissä henkilökohtaista palvelua ja mahdollisia vinkkejä ja tietoa tuotteista, joita joskus suurissa myymälöissä on hankala saada.
    -Taina-

    VastaaPoista
  44. Parasta kivijalkamyymälöissä on fyysinen kontakti itse tuotteeseen. Näkee heti miltä se näyttää ja pääsee kokeilemaan tuntumaa. Lisäksi se on useimmiten ainakin heti mukaan otettavissa. Ja parhaassa tapauksessa hyvän myyjän sattuessa kohdalle palvelu piristää koko päivää.

    Maija
    emariaem@hotmail.com

    VastaaPoista
  45. Minullekin on tärkeää, että näen tuotteen livenä ja kaupan päälle saan henkilökohtaista palvelua! Usein myös kauniissa liikkeessä käyminen on myös arvoisensa kokemus, minä ainakin kovasti nautin kaikesta kauniista ympärilläni! Onneksi meiltä löytyy paljon kauniisti laitettuja myymälöitä, joissa on ilo pyörähdellä!
    Elisa

    VastaaPoista
  46. Kivijalkamyymälöissä tuotteeseen saa koskea ennen ostopäätöstä. Minulle tuotteiden tuntu on tärkeää.

    T. Heidi. R

    VastaaPoista
  47. Minulla on kivijalkamyymälässä asioimiseen myös ihan periaatteellinen syy. Haluan pienten liikkeiden pysyvän pystyssä, työllistävän, rikastavan kaupunkikuvaa. Mitä siitä tulisi jos kaikki kauppa olisi verkossa. Pah ja pöh!
    pauleceb@gmail.com

    VastaaPoista
  48. H&B liikkeessä on ihania leivonta tarvikkeita.★
    Ostoksilla käydessä ärsyttää kun Äiti jää pälpättämään.
    T: Tyttäresi♥

    VastaaPoista
  49. Voi tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä, on eri asia katsoa tuotetta nettisvuilta kun nähdä tuote livenä.
    mariah-79@suomi24.fi

    VastaaPoista
  50. Henkilökohtainen palvelu,ystävällisyys ja kaupassa on ihanaa kierrellä ja hypistellä ja sovitella.

    VastaaPoista
  51. Kommentti lähti ilman yhteytietoja. Eli annelaukkanen09@hotmail.com

    VastaaPoista
  52. Rakastan kaupoissa kiertelyä. Ja tietty asiallinen ystävällinen asiakaspalvelu ja kauniisti esillelaitetut tavarat ovat hyvä juttu. Sofia
    chipmunk@hotmail.fi

    VastaaPoista
  53. Kivijalkamyymälässä arvostan henkilökohtaista palvelua ja kotoista tunnelmaa!
    Arja
    arja.katariina@hotmail.com

    VastaaPoista
  54. Kivijalkamyymälöissä on leppoisa ja henkilökohtainen palvelu! Siellä halutaan oikeasti myydä! T.Jutska
    pilkku10@hotmail.fi

    VastaaPoista
  55. Mitenkä muuten voi tutustua tarjontaa oikeasti.sannikas15@gmail.com

    VastaaPoista
  56. Pienet kivijalkakaupat ovat ihania <3 Joskus nuorempana ja ujompana saatoin tosin ahdistua niissä. Kauppiaan tai työntekijän jakamaton huomio tuntui kiusaannuttavalta. Tuntui siltä, että olis pakko ostaa jotain tai liueta vähin äänin. Mut enää en suhtaudu näin :)

    Tuotteiden näkeminen, hypistely ja kokeilu on tärkeää. Kivijalkakaupassa shoppaillessa ei myöskään tartte maksaa toimituskuluja. Henkilökunnan kanssa on usein oikein mukava jutella aiheesta ja sen vierestä :) Kauppa saattaa olla jo ihan olemukseltaan elämyksellinen paikka.

    VastaaPoista
  57. Kyllä ostosten teossa tärkeää on myös tunnelma, sitä ei suurista marketeista ja verkkokaupoista löydy. Arvostan palvelua ja sitä, että näen tuotteen omin silmin.
    janttarainen@luukku.com

    VastaaPoista
  58. Viihtyisä kauppa on myös elämys! Saa hypistellä ja jutustella sekä voi kysyä tuotteesta myyjältä heti.
    kristapasm(@)gmail.com

    VastaaPoista