Blogini on muuttanut!


Uusi blogini löytyy osoitteesta www.marjamailla.fi

lauantai 8. marraskuuta 2014

Jos mä oisin mun mies



Voisikohan Suvi laulaa myös laulun "Jos mä oisin mun lasteni isä". Mietin usein tuota isän mystistä roolia. Miten erilaisia nämä kaksi vanhemman roolia ovatkaan. Meillä minä olen se jolle lapset tykkää kiukuta ja ehkäpä myös hiukan syyllistääkin (esikoinen). Poissa ollessani kaikki menee hyvin ja lapset kiukkuavat isälleen todella vähän. Välillä olen jopa ajatellut, että mies ei kerro koko totuutta lasten kanssa vietetystä ajasta, vaan kaunistelee lasten käytöstä. 



Eräänä lauantaina meidän keskimmäinen huomasi pöydällä karkkipäivän irtokarkit. Aikansa niitä katsellessa alkoi kiukku siitä miksi äiti ei ole osatanut hänen lempikarkkejaan. Kuuntelin aikani kiukkua ja ajattelin, että ehkä pieni kiukku helpottaa pettymystä. Lapsen kiukutessa isi tuli keittiöön ja kertoi, että hän oli ostanut irtokarkit. Näiden sanojen myötä kiukku hävisi lapsen kasvoilta ja tilalle tuli aurinkoinen hymy. Tämän jälkeen olen uskonut, että äiti on se meidän perheen kiukkukaivo. 



Äiti lapsilleen myös se huolehtija jonka syli on tarpeen itkun tullen. Erityisesti poikamme tykkää olla hyvin paljon sylissä. Viime yönäkin poika hipsi äidin kainaloon, ihan vaan pikkuiseksi ajaksi lämmittelemään ; ) . Olen pojalleni lämpöinen äiti ja isi on todella kova juttu. Seuraan välillä kuinka ihailevasti poika katsoo isänsä touhuja. Isä on varmasti arvostetuin ja hienoin ihminen pojan elämässä. Niinkuin ukki esikoiselle, joka sanoo asioita pohtiessaan, "täytyy kysyä ukilta, kun ukki tietää kaiken". 




Sunnuntaina on aika juhlia meidän isiä ja ukkeja. Mainokset on tästä jo jonkin aikaa muistuttanut televisiossa, radiossa ja sählöpostitse. Viime viikolla sain sähköpostia jonka otsikko oli: "Mies ansaitsee oman huoneen". Tästä innostuneena nappasin muutaman kuvan meidän isin huoneesta. Tavallaan minulla ei ole sisustukseen vaikutusvaltaa. Välillä voi kuitenkin kokeilla huomaako mies, jos huonekalujen paikkaa vaihtaa. Ainahan voi antaa huonekaluja lahjaksi toiselle ja paras paikka niille on se oma huone. Arkun olen itse entisöinyt ja ompelukoneenjaloista tehdyn pöydän kunnostutin ja rahin teetin lahjaksi gnun taljasta ja ja ja..


Mutta oma huone kuitenkin ja isänpäivänkin ajattelin aloittaa ajoissa. Tänään tarjoan isälle ja lapsille laatuaikaa yhdessä, lähden yli kymmenen vuoden tauon jälkeen salibandyturnaukseen pelaamaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti