Kivijalkamyymälöiden asema on hiukan heikentynyt verkkokaupan myötä. Verkkokaupat mahdollistaa hintojen vertailun ja nopean toimitusajan. Mihin sitten tarvitsemme kivijalkamyymälöitä?
Itse koen kivijalkamyymälät tärkeäksi ja haluan esitellä teille yhden sellaisen. Joensuussa sijaitseva H&B Home on sisustusliike, jonka tuotteita näkyy kodissani. Sisustusliikkeen runsas tarjonta on auttanut usein myös lahjan hankintatilanteissa. Vuosien saatossa on muodostunut asiakassuhde, joka tekee liikkeessä vierailusta sosiaalisen tapahtuman. Kuulumisten vaihtamista ja keskusteluja sisustuksesta.
Perjantaina kävin liikkeessä lakanaostoksilla ja samalla nappasin muutaman kuvan liikkeestä. Kuviin taltioitui liikkeessä myytäviä suosikkimerkkejäni kuten Linum ja Balmuir. Uusien tuotemerkkien joukossa liikkeeseen on tullut Lexington tuotemerkki, jonka tarjontaan olen tutustunut viime aikoina. Entiset lakanamme näyttää lähinnä Uuno Turhapuron paidalta joten uusien lakanoiden hankinta tuli ajankohtaiseksi. Lakanoiden hankintaa miettiessäni liikkeen omistaja suositteli kokeilemaan kyseistä merkkiä tuotteiden kestävyyden ja mukavuuden vuoksi. Kotiimme matkanneet lakanat pääsevät pian käyttöön ja voisin ottaa valitsemistani lakanoista kuvia blogiin.
Liikkeen merkeistä Linum loistaa runsaalla tarjonnalla. Asia ei ihmetytä, sillä kyseessä on tuotemerkki, joka kestää aikaa ja käyttöä. Lapsi- ja koiraperheessä tällaiset tuotteet nousee suureen arvoon kestävyyden ja pestävyyden vuoksi. Sisustustuotteiden lisäksi perheessämme suosioon on noussut Linum Sense pyyhkeet. Kesällä pyyhkeet ovat kovassa käytössä mökillä, koska pyyhkeet kuivuu pikaisesti (jopa tiheiden uintikertojen välissä). Pieneen tilaan mahtuva Sense pyyhe on ollut kätevä myös leireillä, pelimatkoilla ja uimahallireissuilla.
Ystävänpäivä- ja laskiaisviikonlopun kunniaksi käynnistän arvonnan, jonka palkintona on Linum Sense pyyhe. Pyyhe näkyy alapuolella olevassa kuvassa ja on väriltään harmaa eli tuo vasemman puoleinen (kuva Linum). Arvontaan voi osallistua lauantaihin 21.2.2015 klo 24.00 saakka. Arvonnassa on olet mukana kommentoilla tähän postaukseen ja kertomalla mitä asioita sinä arvostat kivijalkamyymälöissä.
Arvonta on toteutettu yhteistyössä sisustusliike H&B Homen kanssa. |
Arvostan pienissä liikkeissä henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta myytäviä tuotteita kohtaan.
VastaaPoistaPalvelua minäkin arvostan ja lisäksi sitä, että pääsee katsomaan ja kokeilemaan tuotteita luonnossa ja näkee niiden mittakaavan. Rupattelu mukavan henkilökunnan kanssa tietysti kruunaa ostoskokemuksen :)
VastaaPoistaArvostan sisustusta
VastaaPoistaluumunkukka(at)luukku.com
Arvostan henkilökohtaista palvelua ja ammattilaisen antamia vinkkejä =). Mukaan kivaan arvontaan!
VastaaPoistasiinatar@gmail.com
Ammattitaitoa arvostan, sitä ei voi saada verkkokaupasta.
VastaaPoistaKiva blogi muuten sinulla, kivasti kirjoitat.
Terv Piko mummeli
On kiva nähdä tuotteet livenä. Liikkeestä saa myös ideoita kauniista asetelmista. Liikkeestä ottamaasi kuvat ovat tosi kauniita. Valikoima näyttää todella laajalta.
VastaaPoistaJos siirrämme kaikki ostoksemme verkkokauppoihin, katoavat kivijalkamyymälät katukuvasta.
Arvonnassa mukana.
Tanja
Asiakkaan aito kohtaaminen, ystävällinen palvelu ja ammattilaisen vinkit ovat asioita, jotka saavat ainakin minut asioimaan liikkeessä uudestaankin. Toki tuotteiden hinta-laatusuuhteella on myös vaikutusta. Ja yhtä hyvin kuin ystävällinen palvelu saa palaamaan liikkeeseen, on huonolla palvelulla päinvastainen vaikutus.
VastaaPoistaOlet ottanut kauniita kuvia, kuten muutkin blogisi kuvat ovat! Ehkäpä täytyy poiketa liikkeessa tutustumassa tuotteisiin lähemmin..
Terveisin, Marika
Vaikka tunnustankin arjen oravanpyörässä hankkivani paljon nettikaupoista, niin juurikin H&B pelastaa sitten niinä kiireettöminä kaupunkipäivinä! "Kivijalka"kauppojen parhautta on mielestäni hypistely ja tuotteiden esillepanojen ihastelu sekä tietenkin rupattelu henkilökunnan kanssa. Noita harmaita Linumeja meiltä löytyykin jo pari, siispä arvontaan mukaan tavoittelemaan pyyheperheen kasvua :)!
VastaaPoistaOn ihanaa hypistellä tuotteita ja ihailla esillepanoa. Mutta hyvä myyjä on kaiken A ja O. Varsinkin jos sattuu olemaan oikein samanhenkinen asiakkaan kanssa, voi saada ihan mielettömiä juttuja aikaiseksi!
VastaaPoista/TinttiB
Arvostan henkilökohtaisen palvelun lisäksi sieltä löytyviä pienten käsityöyrittäjien tekemiä yksilöllisiä yksittäiskappaletuotteita, joita ei tule vastaan jokaisessa kaupassa ja joita ei ketjumyymälöistä edes saa.
VastaaPoistaSasa - sasamaarit@gmail.com
Arvostan kivijalkamyymälöissä tuotteiden persoonallista valikoimaa.
VastaaPoistaMaaritN
Houkutteleva tunnelma syntyy kokonaisuudesta, johon kuuluu tietysti upeat esillepanot, joissa eri merkkien tuotteita on sekoitettu suloisesti keskenään, tuoksut, sopiva musiikki, lattian narina tms. liikkeeseen yhdistettävä äänimaailma. Saisiko maunkin yhdistettyä - hyvä kahvi, tee tarjolle niin asiakkaat eivät voi enää vastustaa =D Ja tietysti persoonallinen ja aidosti innostunut henkilökunta.
VastaaPoistaRaaka totuus kuitenkin on, että kivijalkamyymälän kohdalla houkuttelevuus lähtee hyvästä sijainnista ja autoilevan ihmisen kohdalla parkkimahdollisuudesta.
Kivijalkamyymälöissä parasta on se rauhallisen seesteinen tunnelma, jota isommissa liikkeissä ei voi saavuttaa. Usein myös omistaja on paikalla, joten tilaustuotteista sopiminen on helppoa. Shoppailu on kokonaisvaltainen nautinto, eikä ole ollenkaan ihmeellistä juoda kupponen kahvia samalla kun ihailee kaikkea kaunista.
VastaaPoistamaarit.lahti@welho.com
Palvelua sekä tuotteiden tuntua, näköä todellisuudessa. Ei tarvitse arvailla, minkälaisia tuotteet ovat, eikä siten myöskään pettyä, kuten verkkokauppaostoksissa toisinaan käy.
VastaaPoistaHenkilökohtaista palvelua, käytännönvinkkejä ja vastauksia mieltäaskarruttaviin kysymyksiin.
VastaaPoistaKivijalkamyymälässä (varsinkin sisustus -sellaisessa) käynti on kokonaisvaltainen nautinto! Tuotteiden kaunis esillepano antaa jo sinällään ideoita sisustukseen, ja tuotteen laadun näkee ja tuntee heti ilman arvailua. Varsinkin tekstiileissä on vaikea kuvasta päätellä kankaan laatua ja värikin saattaa poiketa riippuen kuvauksen valaistuksesta. Teemme ystävättäreni kanssa säännöllisesti sisustuskauppakierroksia, ne ovat aivan ihanaa vaihtelua arkeen!
VastaaPoistaAnneliP
Palvelua, tunnelmaa ja henkilökohtaisuutta. Myös se, että pääsee hypistelemään itse tuotteita.
VastaaPoistaArvostan eniten hyvää palvelua. Useimmiten myyjällä on intohimoinen suhde myymälän tuotteisiin.
VastaaPoistaKatja
Hyvää asiakaspalvelua ehdottomasti!
VastaaPoistaHenna
Kivijalkamyymälöissä arvostan henkilökohtaista palvelua, tarkaan harkittuja tuotteita ja laatua. Pienissä putiikeissa on aina omanlaisensa tunnelma ja intiimiys. Jättimarketit ovat itselleni kauhistus ja ruokaostoksetkin on ihana tehdä kauppahalleissa, torilla ja lähikaupoissa. Ulkomailla olenkin aina taivaissa :)
VastaaPoistaAnna
Arvostan hyvää, osaavaa ja asiantuntevaa asiakaspalvelua sekä yksilöllistä tuotevalikoimaa.
VastaaPoistalmattss@luukku.com
Tykkään hypistellä tavaroita ja ostokset saa heti. Lisäksi usein jos jotain ei löydy, pystytään monia tuotteita tilaamaan asiakkaan pyynnöstä.
VastaaPoistaPalvelu (tarvittaessa) sekä se että myymälässä tuotteet näkee oikean kokoisina.
VastaaPoistahannele.lang@gmail.com
Kyllä se on palvelu. Tuttu myyjä monesti tietää mitä suositella ja mistä saattaisin olla kiinnostunut.
VastaaPoistavillailonablog@gmail.com
Arvostan ennen kaikkea henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta myytävistä tuotteista. Lisäksi tykkään siitä, että tuotteen näkee livenä. -Anu
VastaaPoista(markkanen.anu@gmail.com)
Arvostan henkilökohtaista palvelua ja myyjien asiantuntemusta. Tuotteet on myös kiva nähdä ennen ostopäätöstä, niin ei tule pettymyksiä.
VastaaPoista-Annika-
Arvostan sitä,että minua palvellaan henkilökohtaisesti ja se on myös tärkeää että pääsee hiplaamaan tuotteita.
VastaaPoistahamalainentm@gmail.com
Arvostan sitä,että minua palvellaan henkilökohtaisesti ja se on myös tärkeää että pääsee hiplaamaan tuotteita.
VastaaPoistahamalainentm@gmail.com
Henkilökohtaista palvelua.
VastaaPoistaNo ilman muuta asiantuntevaa palvelua! Tekstiilien kohdalla myös mahdollisuutta hypistellä kangasta.
VastaaPoistaKunnon palvelua ja tuotteiden hypistelyä ei nettikaupat korvaa.
VastaaPoistapia_smolander@hotmail.com
Palvelua, sitä, että voin keskustella asiantuntevan myyjän kanssa tuotteista ja sitä, että pääsen hiplaamaan :).
VastaaPoistaPersoonallinen valikoima ja oman valikoiman tuntemus erottaa ketjuliikkeistä. Koilis
VastaaPoistaHenkilökohtaista palvelua ja yksilöllistä valikoimaa.
VastaaPoistariitta.m.lehtonen@luukku.com
Hyvää palvelua ja hypistelyä sekä inspiroivia stailauksia.
VastaaPoistaannakaisa.honkonen@gmail.com
Henkilökohtaista palvelua jos sitä tarvitsen ja haluan. leenmatt@luukku.com
VastaaPoistaKaunista esillepanoa, tunnelmaa sekä palvelua.
VastaaPoistaanne.puumala@anvianet.fi
Käyn paljon kivijalkaliikkeissä, siellä näkee tuotteet livenä ja läheltä.
VastaaPoistaPalvelu ja vinkit ovat tärkeitä.
JaanaCa
Arvostan sitä,että saan tehdä ostopäätökseni kokeilemalla, tuntemalla ja joskus tuoksuttelemalla näin ollen on todella tärkeää suosia oikeita putiikkeja! -janica
VastaaPoistaMikään ei voita tuotteiden tunnustelua ja ihastelua paikanpäällä jossain kaupassa :)
VastaaPoistaKokonaisvaltainen kokemus on mielestäni kivijalkakaupassa erilainen kuin esimerkiksi isossa tavaratalossa nettikaupoista puhumattakaan. Erityisesti pidän siitä, millaisen fiiliksen kivijalkakaupat luovat kaupunkikulttuuriin.
VastaaPoistaArvostan palvelua, persoonallisuutta ja sitä, että tuotteen näkee livenä
VastaaPoistamirkkulainen@luukku.com
Arvostan ennen kaikkea palvelua sekä viehättää esillelaittoa!
VastaaPoistammyheartishere@gmail.com
Arvostan pienissä myymälöissä henkilökohtaista palvelua ja mahdollisia vinkkejä ja tietoa tuotteista, joita joskus suurissa myymälöissä on hankala saada.
VastaaPoista-Taina-
Parasta kivijalkamyymälöissä on fyysinen kontakti itse tuotteeseen. Näkee heti miltä se näyttää ja pääsee kokeilemaan tuntumaa. Lisäksi se on useimmiten ainakin heti mukaan otettavissa. Ja parhaassa tapauksessa hyvän myyjän sattuessa kohdalle palvelu piristää koko päivää.
VastaaPoistaMaija
emariaem@hotmail.com
Minullekin on tärkeää, että näen tuotteen livenä ja kaupan päälle saan henkilökohtaista palvelua! Usein myös kauniissa liikkeessä käyminen on myös arvoisensa kokemus, minä ainakin kovasti nautin kaikesta kauniista ympärilläni! Onneksi meiltä löytyy paljon kauniisti laitettuja myymälöitä, joissa on ilo pyörähdellä!
VastaaPoistaElisa
Kivijalkamyymälöissä tuotteeseen saa koskea ennen ostopäätöstä. Minulle tuotteiden tuntu on tärkeää.
VastaaPoistaT. Heidi. R
Minulla on kivijalkamyymälässä asioimiseen myös ihan periaatteellinen syy. Haluan pienten liikkeiden pysyvän pystyssä, työllistävän, rikastavan kaupunkikuvaa. Mitä siitä tulisi jos kaikki kauppa olisi verkossa. Pah ja pöh!
VastaaPoistapauleceb@gmail.com
H&B liikkeessä on ihania leivonta tarvikkeita.★
VastaaPoistaOstoksilla käydessä ärsyttää kun Äiti jää pälpättämään.
T: Tyttäresi♥
Voi tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä, on eri asia katsoa tuotetta nettisvuilta kun nähdä tuote livenä.
VastaaPoistamariah-79@suomi24.fi
Henkilökohtainen palvelu,ystävällisyys ja kaupassa on ihanaa kierrellä ja hypistellä ja sovitella.
VastaaPoistaKommentti lähti ilman yhteytietoja. Eli annelaukkanen09@hotmail.com
VastaaPoistaRakastan kaupoissa kiertelyä. Ja tietty asiallinen ystävällinen asiakaspalvelu ja kauniisti esillelaitetut tavarat ovat hyvä juttu. Sofia
VastaaPoistachipmunk@hotmail.fi
Kivijalkamyymälässä arvostan henkilökohtaista palvelua ja kotoista tunnelmaa!
VastaaPoistaArja
arja.katariina@hotmail.com
Kivijalkamyymälöissä on leppoisa ja henkilökohtainen palvelu! Siellä halutaan oikeasti myydä! T.Jutska
VastaaPoistapilkku10@hotmail.fi
PALVELUA😊
VastaaPoistaMitenkä muuten voi tutustua tarjontaa oikeasti.sannikas15@gmail.com
VastaaPoistaPienet kivijalkakaupat ovat ihania <3 Joskus nuorempana ja ujompana saatoin tosin ahdistua niissä. Kauppiaan tai työntekijän jakamaton huomio tuntui kiusaannuttavalta. Tuntui siltä, että olis pakko ostaa jotain tai liueta vähin äänin. Mut enää en suhtaudu näin :)
VastaaPoistaTuotteiden näkeminen, hypistely ja kokeilu on tärkeää. Kivijalkakaupassa shoppaillessa ei myöskään tartte maksaa toimituskuluja. Henkilökunnan kanssa on usein oikein mukava jutella aiheesta ja sen vierestä :) Kauppa saattaa olla jo ihan olemukseltaan elämyksellinen paikka.
Kyllä ostosten teossa tärkeää on myös tunnelma, sitä ei suurista marketeista ja verkkokaupoista löydy. Arvostan palvelua ja sitä, että näen tuotteen omin silmin.
VastaaPoistajanttarainen@luukku.com
Viihtyisä kauppa on myös elämys! Saa hypistellä ja jutustella sekä voi kysyä tuotteesta myyjältä heti.
VastaaPoistakristapasm(@)gmail.com